[Burichan] [Futaba] [Photon]  -  [WT]  [Home] [Manage]

[Return] [Entire Thread] [Последние 50 постов] [Первые 100 постов]
Posting mode: Reply
Адрес
Тема   (reply to 7323)
Текст
Файл
Embed   Help
Пaроль  (для удаления постов и файлов)
  • Supported file types are: GIF, JPG, MP3, PNG
  • Maximum file size allowed is 4000 KB.
  • Images greater than 200x200 pixels will be thumbnailed.
  • Currently 1711 unique user posts. View catalog

Файл 126355902677.gif - (9.88KB , 349x426 , 1262894131122.gif ) Thumbnail displayed, click image for full size.
7323 No. 7323
01/14/2010: I'm hoping to be through with all the life-related checks for the underground tomorrow, which would leave the map-related stuff and that rope ladder issue.
454 Сообщение omitted. Last 50 shown. Expand all images
>> No. 16792
кто нить читал\слушал это интервью? готов поспорить что ведущий там адекватный человек, и задал вопрос: "БЛДЖАД когда выложишь 31.04!?!??:
>> No. 16795
Файл 127369650630.jpg - (76.35KB , 563x599 , 563px-Sharing_a_joint.jpg ) Thumbnail displayed, click image for full size.
16795
>>16792
>I don't know about the state of the larger debate, but for our project, we basically want people to be able to do what they like to the extent that it doesn't put us at financial risk.
>Я не знаю, о состоянии более широкого обсуждения, но для нашего проекта, мы в основном хотим, чтобы люди имели возможность делать то, что они хотят, до тех пор, пока это не подвергает нас финансовому риску.
Kum bay ya, my Lord, kum bay ya;
Kum bay ya, the Lord, kum bay ya;
Kum bay ya, my Lord, kum bay ya,
O Lord, kum bay ya.
>> No. 16796
Перманентное ожидание новой версии - дефолтное состояние дорфовода, удовлетворение временно, привелегия которую нужно заслужить.
>> No. 16797
Какое найух интэрвьйу....
йибанулись там все штоле?
!!WHERE!!IS!!MY!!DF!!CYKA!!MERGE!!!!!!11адинадин
>> No. 16937
>05/14/2010: There were bumps with adventure mode announcements acting loopy near the end, but I've finally started working on Linux DF. Right now I'm just sorting out a number of minor compilation hiccups, and I expect to have a running game to scrutinize tomorrow. Mac generally goes smoothly once Linux is up, and then it will be ready to go.

>I expect to have a running game to scrutinize tomorrow.
Тоади сука, в прошлый раз было - "если повезёт", в этот раз он "надеется".

Алсо, наконец линюкс.

В общем, хуй знает когда.
>> No. 16952
Я надеюсь, что он потянет до конца июня, чтобы я успел сдать сессию до выхода новой версии. Иначе вся учёба покатится к хуям, как всегда.
>> No. 16975
I managed to mine out a Linux tunnel and kill some Linux wolves, so it looks like we have a running game over there. Image export didn't compile, and I've still got to fix that up, but it looks pretty straightforward. I don't know if I ever had Linux sound on my computer, but it might also be out of commission. That might be harder to fix, but it isn't as important for now. The rest looks fine though, as far as I can tell. I had to do some massive find-replaces to get the compilers to agree on things... that included changing the word "long" in 17000 places. I caught all of the displayed text instances I could think of or search out, but if the occasional sentence on screen has devolved, it'll be easy enough to fix when it is reported. I haven't gotten a chance to fire up the Mac, and morning has rolled around on me, but that should happen soon.
>> No. 17052
>>16975
линуксовые тонели и линуксовые волки... похоже он вконец спился
>> No. 17077
>>17052
линупс вообще штука довольно мистическая. там и зомби есть, и демоны...
>> No. 17848
I've fixed a few things for next time, probably most notably that melting items will be safe again instead of giving you frequent crashes. I'm going to take a little time off now, or at least give myself a change of pace with something else. I'll be back on June 1st, but if I get a patch for the graphics mode crash before then I'll try to get something up this month. Otherwise, I'll put something up during the first few days of June.

Слоу-бамп.
>> No. 17849
>>17848
Ох, ну пока графический режим не пофиксят, будет время заняться делами
>> No. 18404
>Я установил несколько вещей в течение следующего раза, вероятно наиболее особенно, что таяние пунктов будет безопасно снова вместо того, чтобы дать Вам частые аварии. Я собираюсь занять небольшое свободное время теперь, или по крайней мере дать мне изменение темпа с чем - то еще. 1-ого июня я вернусь, но если я получу участок для крушения графического режима к тому времени, то я попытаюсь разбудить кое-что в этом месяце. Иначе, я подниму кое-что в течение первых нескольких дней июня.

>но если я получу участок для крушения графического режима к тому времени, то я попытаюсь разбудить кое-что в этом месяце.
Майндфак
>> No. 18472
>"[animal] cancels clean self:Area inaccessible." message-spam stems from animals trying to clean themselves with soap, typically by putting it in their mouth.
Тоади гений, блять.
>> No. 18523
06/01/2010: The Bay 12 Report for this month has been posted. I ended up working on the month-end project pretty much every day of my vacation, but that's to be expected. I'll be back to DF bugs tonight, and there should be a new version up soon.
>> No. 18524
>$3201.62
Гм.
>> No. 18527
>>18523
>06/01/2010: Я нихуя не делал, и может быть когда-то начну фиксить баги и выложу новую версию, если Скэмпс не отформатирует мой хард
>> No. 18528
скоро америкосцы поймут, как пользоваться этим рычагом ^_^
>> No. 18540
>>18527
Toady canceled work on df: Scamps
need care.
>> No. 18558
Файл 127547310387.png - (86.31KB , 468x427 , trollface-1.png ) Thumbnail displayed, click image for full size.
18558
>>18527
дварфоблядки соснули
>> No. 18591
>>18524
Всё правильно делают. Когда сумма упадёт ниже 1000, тогда он начнёт чесаться.
>> No. 18599
06/02/2010: There shouldn't be any more duplicate mayors or disappearing positions when a leader dies, animals and babies won't cause spam from cleaning jobs or haul soap all over the place, and dead expedition leaders and mayors will be immediately replaced. I also fixed a problem with ID numbers when loading/generating worlds in the same session. Tomorrow I'll be getting the new merge changes compiled up (Baughn has worked out the graphics crash and some other issues). There might be another day or two of testing there, in which case I'll handle more dwarf bugs as well. Then we'll be at 0.31.05.
>> No. 18982
06/09/2010: Released Dwarf Fortress 0.31.06
>> No. 18995
>>18982


Release notes for 0.31.06 (June 9, 2010):

Crash fixes
() fixed crash on abandon related to having a box/cabinet building assigned to somebody
(
) fixed crash from using nearly spent soap bars to clean people
() fixed up crash from scrolling over globs in stock screen if certain fats were present
(
) SDL mode image export crash fixed (Baughn)
() fixed cursor position on farm season selection (possible crash)

Major bug fixes
(
) made dwarves that initiate individual training recognize when they are no longer doing so properly
() stopped dwarves from swapping out their equipment for newly made items of equal value
(
) stopped dwarves from assigning equipment from caravans or unforbidden possessions held by outsiders
also incoming woodcutters/miners/etc.
() stopped dwarves from being assigned large equipment
(
) added default trade capacity to creatures to stop near-infinite caravan goods from being added to certain creatures
() fixed material template values causing many natural creatures to be very squishy and underpowered

Other bug fixes/tweaks
(
) 2D mode colors fixed (Baughn)
() curses mode color initialization fixed (Baughn)
(
) sound header fix (Baughn)
() fixed temporary pathing problems that came from digging out brook tiles (negative construction distance etc.)
(
) fixed deletion for zones that have all their tiles removed
() fixed problem stopping hospital zones that have some tiles deleted from updating their furniture assignments
(
) removed forest temperature dampening for artificially hot worlds
() fixed some duplicate tags and other issues in the raws (see file_changes.txt)
(
) graphical map export should be back in the SDL versions
>> No. 18997
Бля, когда уже экономика починится, это единственное, что я не доиграл в ДФ.
>> No. 19000
>but there's still a lot left to do. That said, I'll probably put up a release tomorrow at some point and then continue on.
Тоади мудак. Нет чтобы доделать и выложить рабочую уже, выпускает версии по 5 баг- и краш-фиксов. Вот ебанько.
>> No. 19002
>>19000
Нормально всё. Лучше, чем ждать один фикс в компании с тысячей.
>> No. 19142
Блядь, подсчёт богатств так и не исправили
>> No. 19218
Файл 12762706056.jpg - (172.14KB , 360x750 , nicolai.jpg ) Thumbnail displayed, click image for full size.
19218
06/11/2010: Here are the upcoming changes from the last few days:
allowed options screen from dwarf/adv mode setup
made workers stop taking new jobs if they can and want to eat/drink/sleep instead
reduced hunger/thirst/drowsiness skill/speed penalties
made hunger/thirst/drowsiness thoughts occur a bit later in the process
made certain jobs like updating records and partying quittable at any time due to hunger/thirst/drowsiness
stopped doctors from picking up and dropping their patients repeatedly when it was time to carry them
restricted doctors to using tables and traction benches in hospital zones
fixed pathfinding problem in special features that were placed within surrounding liquid layers
>> No. 19414
06/13/2010: Continuing along with the bug fixing:
made stockpiles able to take from other stockpiles again
made ownable items like cloaks that are part of uniforms not put soldiers into pickup/drop loops
made cooking require a non-liquid object to start (prevents liquid food errors, powders okay)
fixed crash associated to assigning daggers to dwarven soldiers
fixed crash when over 200x200 in some screens
fixed some job overwrite issues
made alcohol turn into separate liquid objects less often
made non-brewing events that create liquids handle alcohol correctly

Мир сошел с ума? Жаба что, начал РАБОТАТЬ?
>> No. 19417
>>19414
Скэмпс выучил С++ скорее. Ебать Тоади через колено - уже уже почти три месяца с релиза, а он еще о следующих версиях и не задумывается. Видно придётся ждать, как ждали старики Санта-Барбару и Рабыню Азуру - не все доживали до конца.
>> No. 19423
>>19417

Изауру блеать :3
>> No. 19425
>>19423
Блять блять с:)==3
>> No. 19431
Файл 12764590961.jpg - (43.14KB , 420x263 , __1_~1.jpg ) Thumbnail displayed, click image for full size.
19431
>> No. 19453
>>19414 Просто ему понравилось получить апрельские 10к с лишним и не понравилось, когда в мае ему надонатили раза в 4 меньше.
>> No. 19941
06/17/2010: I got rid of some of the flashing and debris from the SDL version, but there's a bit left to do there, then I should be at a good place for the release of the latest bug fixes. Scamps has his annual checkup tomorrow. He is a growing beast, ornery with strangers, and even non-strangers have accidents (today: "... he got a vein"). I'm a little worried about how that's going to go for the vets, with whom he may now have a personal vendetta, but they have lots of medical equipment on hand so it'll be fine.
06/16/2010: Hunt adventure with Root, a new Threetoe story. It has been posted up in the story section and there's a forum thread as well.

Bug fixes are ongoing -- fixed a few crashes on the military screen and cleaned up some of the rules governing commander assignment. Feeding and watering of injured dwarves should happen for a lot of the dwarves that were being neglected. A few item attachment/naming spam bugs removed, fixed up some weirdness with craftsdwarf shop interface and traction bench manager orders.
>> No. 20057
>>19941
Скоро в это можно будет реально играть!
>> No. 20132
Кстати, когда эта сука тоади вернет в использование ебаные WАГОНЫ торговцам?
>> No. 20278
Бамп назло троллю.
>> No. 20367
06/21/2010: Because the release (releases...) landed on the 19th, I thought it would be better to move the month end stuff up a few days and then just get started back on DF around June 27th instead of the 1st. I expect to continue on fixing things, with a bit of adventurer skills stuff thrown in.
>> No. 20830
Файл 127746842689.jpg - (38.16KB , 300x340 , attention.jpg ) Thumbnail displayed, click image for full size.
20830
аноны, подытожьте что в данной версии работает, что подглючивает, а что вообще вызывает лютейший вулканический баттхерт. хочется обмазаться, но вспоминая горку высраных кирпичей после релиза 0.31, я очень прохладно отношусь к каждому патчу не читаю новости о новых версиях вообще.
скопипастивший чейнджлоги будет послан делать ведра из висмута. с меня как обычно - ничего :).
>> No. 20844
>>20830
да нихуя этот мудак не починил, у меня все те же глюки.
>> No. 20881
>>20844
У меня новые!
>> No. 20903
Справедливости ради надо заметить, что в 31.08 солдаты по-человечески тренируются, а охотники охотятся.
>> No. 20930
>>20903
А еще рыбаки рыбачат, и зомби-зебру со скелетолисом мой axedwarf с собаками убил за нехуй делать. И столетний дождь в наличии.
>> No. 20958
>>20930
У меня рыбы как не было, так и нет, например. Что, впрочем, логично, потому что если мир сгенерился без рыбы, взяться ей вроде как и неоткуда.
>> No. 20961
>>20958
У меня есть рыба :p
>> No. 20994
>>20961
Ты мир заново генерил после фикса?
>> No. 21124
06/28/2010: The material-based random critters should be killable now. We're also putting together the new dev notes, and hopefully those will be up on the 1st. I'll probably continue with combat bugs tomorrow.
>> No. 21404
Файл 12780082414.png - (492.15KB , 392x599 , Fortrangovno.png ) Thumbnail displayed, click image for full size.
21404
А еще Тоади вернул диздок.
http://www.bay12games.com/dwarves/dev.html

>The old power goals and core items still represent what we want to do with the project, but the method wasn't working out specifically as a way to represent what was going on and what had already been done. It has also proven too time-consuming to maintain all of the notes in a presentable form, so we're sticking with incomplete lists for the foreseeable future.
Да, да, слишком неудобным был старый диздок. Очень неудобно, когда люди видят, что ты два года пинал балду.

Также:
>We
<------
>> No. 21419
Бамп на пробу
[Return] [Entire Thread] [Последние 50 постов] [Первые 100 постов]

Delete post []
Пaроль