[Burichan] [Futaba] [Photon]  -  [WT]  [Home] [Manage]

[Return] [Entire Thread] [Последние 50 постов] [Первые 100 постов]
Posting mode: Reply
Адрес
Тема   (reply to 7323)
Текст
Файл
Embed   Help
Пaроль  (для удаления постов и файлов)
  • Supported file types are: GIF, JPG, MP3, PNG
  • Maximum file size allowed is 4000 KB.
  • Images greater than 200x200 pixels will be thumbnailed.
  • Currently 1711 unique user posts. View catalog

Файл 126355902677.gif - (9.88KB , 349x426 , 1262894131122.gif ) Thumbnail displayed, click image for full size.
7323 No. 7323
01/14/2010: I'm hoping to be through with all the life-related checks for the underground tomorrow, which would leave the map-related stuff and that rope ladder issue.
Expand all images
>> No. 7324
К новому году, говорил он. Но вот к какому, он не уточнял.
>> No. 7325
К этому. А у вас какой год?
>> No. 7331
Когда там новый год по китайскому календарю? В феврале?
>> No. 7332
>>7323
Ну да, а то раньше при отсутствии кирки был один способ спуска на уровень ниже: накидать вниз побольше скотины, и уронить туда дварфа, который может быть сможет выжить и построить лестницу...
>> No. 7335
>>7332
You sir are fucking awesome!
>> No. 7357
Okay, the underground life checks are done. Gas/liquid leaks from internal tissues of those kinds, getting them to exit the edges of the map correctly underground (there was a little bit of underground monsters running up out of available stairways to exit from a surface edge, but it was mostly okay and should be fine now), checking up on the new titans, etc.

можно начинать фапать.
>> No. 7362
>>7357
Ты мне дату скажи.
>> No. 7370
Голосование за следующий DFTalk:
1. The Birds and the Bees and the Bauxite and the Barometer: The science(s) behind Dwarf Fortress
2. Hey, Those Pointy Ears Would Look Good on My Children: The races, their characteristics, and interbreeding
3. Artificionado: Artifacts and their future in Dwarf Fortress
4. Shaft Me No More With That Spear: Another try for combat specifics, anyone?

Интересно звучит, не так ли?
>> No. 7428
I'm staring at less than a page of notes for the underground now, so I could be done with that by Friday, which would be nice. The plant growth stuff is all working out, so things like giant tower cap farms should be feasible, once you break into a spore source for them. The adventurer can interact a bit with the underground, and it might happen away from sites like caves and old fortresses, so I had to create weird invisible sites to store the changes permanently (not mining yet). There were also a bunch of spatter display problems I fixed. Next I'm doing tweaks to cave openings and handling some problems with magma pools and internal volcano generation involving water layers draining down below into the magma and so on.
>> No. 7431
>>7428
tl;dr - тоади собирается выпустить новую версию к пятнице.
>> No. 7448
Файл 126417025048.png - (20.65KB , 100x100 , w00t.png ) Thumbnail displayed, click image for full size.
7448
>>7431 ЧИВООООААА?!
>> No. 7450
УРАААА наконец !!!
>> No. 7451
>>7450
Обломись, к пятнице он только один синенький пункт зелененьким закрасит.
>> No. 7453
>>7451
-YOU SAID THERE WOULD BE NEW DF
-it's right there are you fucking blind stop shouting
-WHERE IS NEW DF TOADY
-JUST DOWNLOAD A BINARY YOU... YOU...
-DOUBLE DIGGER
>> No. 7454
Ну я же говорил этот тоди индеец , будет писать еще 1.5 года два пункта , а вы платите донейты лохии .................
>> No. 7456
Файл 126417465437.png - (28.56KB , 401x318 , 1263562264266.png ) Thumbnail displayed, click image for full size.
7456
>>7454
НУ СОСНУУЛИИИ
>> No. 7464
Кратко о процессе:
178(!) пунктов девелопа готовы
9 пунктов выкинуты из етого релиза дляследующего (восновном йады и болезни)
1 пункт в доводке на данный момент (почти готово)
7(!) пунктов (один из разработки и 6 из финальной стадии) неготовы

Подробнее http://www.bay12games.com/forum/index.php?topic=30026.0
>> No. 7468
>>7464
Прочитал. Пиздецпиздецпиздец.
>> No. 7472
Файл 126418193924.jpg - (3.31KB , 150x150 , 1.jpg ) Thumbnail displayed, click image for full size.
7472
Я, наверно, медленноват, но:

Last Edit: December 15, 2009, 02:17:04 PM by Toady One

Это он с 15 декабря нихуя доделать не может?
>> No. 7474
>>7472
пошли, поможем ему.
>> No. 7475
он же have праздновать Рождество и болеть
>> No. 7492
Файл 126423523376.jpg - (77.79KB , 454x340 , Безимени-3.jpg ) Thumbnail displayed, click image for full size.
7492
мэдскиллз врываются в этот тред!
>> No. 7503
Файл 12642625538.jpg - (51.52KB , 432x287 , l_47619.jpg ) Thumbnail displayed, click image for full size.
7503
01/22/2010: Fixing issues with cave ramps took four hours longer than I expected, but I managed to get them working, as well as all the magma features and drainage problems I know about. This leaves one day to play around with the deep stuff, and then I'll be to the last part, the ladder issue, which I may or may not do something with. So the underground stuff on the list should be greened out in a day or two.
>> No. 7504
то есть можно праздноват!?
>> No. 7527
>>7504 вполне, всё с самой игрой уже сделанно - осталась финальная часть -

•Explore a few other (very minor) compat issues
•Fix the annoying cat bug
•Perform the hydra test
•Any remaining tests
•Handle a few misc. bug reports and minor interface requests that have arisen
•Merge with the 40d# stuff
>> No. 7528
Файл 12643406241.jpg - (25.16KB , 400x320 , 1223388473618.jpg ) Thumbnail displayed, click image for full size.
7528
>Merge with the 40d# stuff
>> No. 7529
>>7528 Полиглот-кун, обьясни смысл этого пункта
>> No. 7530
>>7529
обьединить с фичами(?) версии 40d
>> No. 7531
Toady зделал наконец митольные мехонизмы или нет?
>> No. 7532
>>7531
йух его знает. выйдет - узнаем
>> No. 7533
Там вроде мох будет. И новый режим - тренировочная арена. Он меня как раз больше всего интересует.

P.S. Тоади Burrows в новой версии запилил?
>> No. 7534
>>7533
12/08/2009: Threetoe has written a new story, The Evil Squire, in which a vile knave sinks low while reaching for the sky. It has been posted up in the story section and there's a forum thread as well.

I fixed up tanning and tanning automation today, and I added automated fish cleaning and fat rendering. Modders can also set any of their custom jobs to be automated for whatever building they put them in (among the limited options) and their custom buildings. I dropped a bunch of marmot bodies in a swamp with a butcher, tanner, kitchen and fishery, and it was nice to see the bustle as marmots and turtles were processed, without adding any jobs. I added a stopgap solution for automation vs. burrows -- if an automated building is located in a burrow or set of burrows, it'll restrict its search to those areas. Without going through workshop profiles or doing explicit assignments, this should be fine for now, but there might be some annoying cases.
>> No. 7553
Файл 12644260999.png - (14.17KB , 200x200 , 1238803183268.png ) Thumbnail displayed, click image for full size.
7553
>automated fish cleaning and fat rendering
Джва года!!! Джва года жду этот фикс!!!
>> No. 7555
Ну вроде как

I've organized all of the remaining notes... massive but contained. I should have everything I need to get 40d17 up, so I'll be doing that tomorrow hopefully, then I can move on to the hydra testing. I'd also like to get the list thread questions up tomorrow or the next day. I'll post a link here when it is done.
>> No. 7556
Toady! Давай скорее! H&H мне надоел, а для Insursion я слишком тупой!
>> No. 7557
тоади торт!
>> No. 7559
>>7555
Он же про 40d говорит, а не про новый билд.
>> No. 7563
>>7559
Merge with 40d# stuff закончено, кажись.
>> No. 7568
а чо там Тоади сделает какойнибуть взаимодействие с глобальной картой? или цэ фантастыка?
>> No. 7574
>>7568
В финальном релизе-то сделает.
>> No. 7578
>>7556
Инкуржион еще проще адома на самом деле. По началу я тоже тупил, но потом освоился.
>> No. 7813
Файл 126479126777.jpg - (9.72KB , 216x192 , 1264715012149.jpg ) Thumbnail displayed, click image for full size.
7813
Let's see, Zach's dwarves insisted on drinking from a pond instead of drinking their booze, but he managed to melt a dwarf with magma and have the rest killed by underground beasts within ten minutes, which is positive.

мой хуец медленно поднимается.
>> No. 7907
Файл 126493100563.png - (3.87KB , 480x351 , 385224 - left_4_dead_2 rochelle.png ) Thumbnail displayed, click image for full size.
7907
тоади, блять, где моя дф, блять. дф мне запили, блять. двавай запиливай, чо ты встал. руку мне отпусти, блять. давай дф запиливай, блять. запиливай давай.

у меня уже почти физическая ломка, сегодня ближе к дню снилась лесная опушка с дварфами в каноничном тайсете, где мои обновления нахуй, я хочу сыграть.
>> No. 7955
Файл 126497445793.jpg - (30.22KB , 185x185 , ToadyOne.jpg ) Thumbnail displayed, click image for full size.
7955
>>7907
>я хочу сыграть
i lol'd
>> No. 7956
Файл 126498283541.png - (52.57KB , 450x310 , 1264972032015.png ) Thumbnail displayed, click image for full size.
7956
>>7955
>> No. 7957
  Доколе будет продолжаться этот застой? Народ от скуки уже с ума сходить начал! Toady, перемен, мы ждем перемен!
>> No. 7959
Уже Обсидиан, блядь! Где мой новогодний дф?!
>> No. 7965
Файл 126501338652.png - (65.95KB , 175x162 , 1264933063532.png ) Thumbnail displayed, click image for full size.
7965
у меня уже сессия кончилась, где дф нахуй?!
>> No. 7986
ToadyOne cancels programming Dwarf Fortress Forever: became a millionaire.
>> No. 7987
Zach assigned axes to a couple of different dwarves and commanded them specifically to kill a crocodile and a giant toad that were tormenting his civilians. The missions were successful, but the toad had already killed two civilians. They were laid to rest in pieces in their coffins. A sever bug caused those pieces to be somewhat ill-defined as "partial remains" instead of the specific parts. I'm testing the fix for that right now.

We also solved the mystery of the crash that has been plaguing him the entire time. Apparently when critters came wet out of the water and attacked people, some of the water transferred over and cleaned off other spatter on their victims' inventories, and that routine wasn't written correctly to handle the near-simultaneous adding and taking away of inventory spatter. I think it's the same as an intermittent crash bug I've been having for months but could never reproduce reliably, so I'm happy that one is out of the way.

алсо бигрепорт на http://www.bay12games.com/forum/index.php?topic=48873.0
>> No. 8002
не давайте ему больше денег! пусть знает, что если он не выпустит ДФ в ближайшие три часа - с ним случится died from starvation!
>> No. 8017
>>7987
COOL
>> No. 8038
меня более всего интересует, можно ли будет в новой версии продолжать делать пироги из жира?
>> No. 8056
Уристы МакТранслиторы - дерзайте

Zach's glacier tiles disappeared as he dug staircases, so he ended up taking apart his wagon to build a staircase down to the rock. There was a lot of fighting with wolves, and the kill order mostly worked but it kind of acted strange, and eventually he got a crash on the military screen. On the other hand, I fixed a crash with liquid spilling out of certain unsolid creatures, the problem with booze being ignored and some of the others. Cats and dogs had four mysterious unattached fingers that moved with them (just four in total, and they had all of their normal toes, front and back) due to an extra tag. I added some more raw error logging there to detect body tags that don't get attached properly.
>> No. 8057
>>8056
Тайлы ледника Зака исчезли, когда он прокопал лестницу, так что ему пришлось разобрать повозку, чтобы выстроить лестницу. Было много работы с волками, и поручения на убийство(kill orders) работали нормально, но в конце концов игра вылетела на экране military. С другой стороны, я пофиксил проблему вытекания жидкостей из существ, проблему игнорирования выпивки и некоторые другие. У собак и кошек вследствие дополнительного тега появилось по 4 лишних пальца. В связи с этим я настроил логи так, чтобы они отображали ошибки с некорректно присоединенными частями тела.
>> No. 8058
В игре Зака ледовые тайлы исчезли когда он выкапывал лесенки, и ему в итоге осталось разбирать вагончик чтобы построить лесенку к скалистому слою. Было очень много сразжений с волками: очередность убийства по большей части работала правильно, но в нектором роде странновато, а также игра вылетела на экране управления военными. С другой стороны я пофиксил проблемы связанные с жидкостным разливанием некоторых нетвердотельных созданий, с игорированием выпивки и некоторые другие. У кошек и собак появились 4 пальца ни к чему не привязанные двигавшиеся вместе с ними (четыре - это не считая других нормальных пальцев на задних и передних лапах) вследствии дополнительного тэга. Добавил еще большую запись ошибок связанных с raw чтоб найти тэги тела которые неправильно приаттачиваются.
>> No. 8069
>>8057>>8058
Надмозги...
>> No. 8070
>>8069

Ладно, держи нормальный перевод.

Кафель глетчера Зака пропал, так как он вырвал лестницы, то он оканчивал от того, что сокращало автофургон, чтобы строить лестницу вниз к скале. Это была большая борьба с волками, и заказ убийства работал преимущественно, но необходимо странно частично, и, наконец, он получил аварию на армейском экране. С другой стороны, я установил аварию со свободно определенными не солидными существами, проблемы с проигнорированным алкоголем и несколько других. У кошек и собак это были 4 таинственных одиноких пальца, которые меняли место с ними (только 4 всех, и у них были все ее нормальные пальцы ноги, передняя часть и придумывающий), из-за дополнительного меркмалеза. Я дополнил некоторым большее количество влажной ошибки накрывать стол там регистрируя, чтобы признаки тела, которые не будут родственно соответствующим образом.
>> No. 8071
Файл 12651307711.png - (479B , 190x141 , df_statue.png ) Thumbnail displayed, click image for full size.
8071
>>8070
Молодец, вот, держи.
>> No. 8075
>>8070
Спасибо.
>> No. 8079
Zach played around with a couple of forts today. In the first one, he broke through the rock and found he was in a huge pillar surrounded by an underground lake, so he dug out a shelf and a stairway down and then bridged over to some mushroom-farmable land on the other side. There was some bizarre table dancing where they'd drop and pick up their food while slowly eating it. Then it crashed.

In the second game, he had some werewolf trouble on the surface. It tore his fisherdwarf's head off and after he organized the other six dwarves to attack, his carpenter and another dwarf were killed. The survivors couldn't clean themselves up because the pond water was too bloody. One of the reasons for that was the carpenter -- when he had sorted things out and went to look for the bodies later on, Zach found his rotten corpse down there. After the fight, raccoons invaded the scene and stole shoes and gloves from the field. There were only four dwarves left, and hoary marmots began wandering the fort freely. He had been at the site for a year, but strange bugs with pack animals caused caravans and migrants to be shut off, so he wasn't getting anybody new. I've got that bug reproducing now, so I should have it sorted out tomorrow, hopefully. As I'm writing this dev log entry, Zach's current project is getting the pond drained to reclaim the skeleton. I'm also working on the last bits of the 40d17 stuff (not the merge, just the next test release)
>> No. 8083
>>8079
А где УристМакЛингвист?
>> No. 8084
Зак вокруг играл сильно сегодня с некоторыми. В первый он заложил дорога в скале и нашел, что он был в огромной колонне, которая окружена подземным озером, то он обнаружил отделение и лестницу внизу и, с другой стороны, тогда некоторая рабочая земля гриба присоединилась. Это был некоторый странный танец стола, куда они опустят и поднимут питание, это постепенно есть. Тогда это вытерло неудачу.

Во втором предложении у нее была некоторая проблема оборотня на площадях. Это беспокоилось, карлику рыбака, мешают и, после того, как он организовывал других карликов, чтобы беда, плотник и другой карлик были убиты. Оставшееся в живых не могли чиститься, так как вода бассейна была слишком кровава. Одна из причин была для этого плотником - если он выполнил объекты и, чтобы искать шел тела позже, Зак там нашел выложенный труп. После борьбы крысы схватили сцену и украли ботинки и перчатки области. Это были только 4 врученных карлика, и бывшее сурки начали прогуливаться неторопливо свободно форт. Он был на территории в течение одного года, но странные ошибки с вьючными животными обязали приверженцев и мигранты они были выключены, то он не встречал никого, который нов. У меня есть эта ошибка, которая возвращает теперь, то я должен понимать их завтра мы надеяться. Так как я пишу этот вход записи развития, проект в течение Зака исчерпал бассейн, чтобы исправлять скелет. Я влияю также на последние биты 40d17 на документ (не слияние, только следующую передачу теста).
>> No. 8086
походу это надолго
>> No. 8087
>>8086
Ну он же сказал, что в марте.
>> No. 8088
>>8087
Жабник много чего сказал. Пока почоти нихуя не выполнил из того что сказал.
>> No. 8089
>почти
slffx
Блджад, пойду разъебу клавиатуру.
>> No. 8090
Суука!
>> No. 8094
Жабий хитрый план:
1.один бетатестер - мало дебажить
2. что-то еще
3. РЕГУЛЯРНЫЕ_ПОЖЕРТВОВАНИЯ
>> No. 8095
>>8094

2. Beer
>> No. 8122
I fixed up pack animals and an overall lack of minerals on the map, and 40d17 is alllmost ready. One of Zach's dwarves grew attached to his trousers. Then all of his military dwarves decided not to drink and died of thirst in the barracks while training. Then it crashed. The work continues!

>40d17 is alllmost ready.
>is alllmost ready.
>alllmost ready.
>ready.

Время праздновать
>> No. 8123
>>8122
d17 это вообще чего наименование? новой версии?
>> No. 8125
Кстати, да. Как будет называться новая версия и если это не d17, то что будет в d17?
>> No. 8126
>>8125

Он имеет ввиду, что работа по оптимизации практически выполнена. Но судя по багам, которые он описывает, до релиза ещё далеко.
>> No. 8127
>>8122
>alllmost ready

она уже месяц alllmost ready.

nothing to honk honk about.
>> No. 8139
в новой версии урон от оружия будет зависеть от его массы, например. теперь адамантиевый молот будет полным говном. а ещё у нас могут сгенерится существа из разных материалов. например адамантиевые монстр. ХОТЕТХОТЕТХОТЕТ
>> No. 8150
Файл 126537125859.jpg - (54.99KB , 566x585 , D17.jpg ) Thumbnail displayed, click image for full size.
8150
>>8123
игральные кости с семнадцатью гранями
>> No. 8151
>>8150
Гыгыгы.
>> No. 8166
http://www.bay12games.com/forum/index.php?PHPSESSID=ff9ba4739f6fce315c4d407cc59b303f&topic=44829.0
ДФач, а что это за хрень которой дали порядковый номер d17?
>> No. 8167
>>8166
Это новая версия ДФ же.
>> No. 8168
>>8167
no, wait.
По-моему это просто д16, но перенесенная на код д17, который должен работать в стопицот раз быстрее и просят его потестить.
Из описания толком нихуя не понятно, но новых фич вроде нет.
>> No. 8172
>>8168
>New features in 40d17 (vs. 40d)

В интернетах кто-то не прав.
>> No. 8173
>>8168
Добро пожаловать в пол-года назад.
>> No. 8174
>>8172
А теперь почитай список этих фич и сравни со списком фич в д16.
where is your "кто-то неправ" nao?
>> No. 8175
>>8174

Почему столько злости бро?
>> No. 8176
>>8175
Никакой злости, бро. Тебе показалось.
>> No. 8177
http://www.dfwk.ru/index.php/Версия_игры
Изучив данный просвящающий материал и все доколе выходившие версии непосредственно тут - http://www.bay12games.com/dwarves/index.html сделал вывод что следующая версия игры будет 40e либо 41a!
>> No. 8186
Братия, предлагаю усугубить муки от ожидания новой версии и начать рассказывать, что каждый из нас будет делать в новой крепости.
>> No. 8187
>>8186
how about no!
>> No. 8194
how about fuck yeah!
>> No. 8200
>>8186

Мория, Мория, джинджахарья Мория,
Субарабум бабарук, Казад Гвентур, Казад Дум

и далее по тексту песни
>> No. 8204
>>8186
Я почитав список изменений, понял, что ничего, фактически не меняется. Ну сквады теперь сделанный так, как всегда должны были-бы, ну пещеры внутри, ещё внутренние изменения типа матерьялов. Но геймплей и социалка не меняется.
Разве что круто это доктора и обучение дварфами друг друга, но это маловато для такого долгого ожидания и не играния в старую версию, а теперь оказывается и новая версия не отличается, а интерес не вернуть.
Где мои рабочие гильдии? Где мои армии и караваны ездющие в рилтайме?
Это было обещанно, между прочем, в его dwarf-talk'ах и сообщениях на форуме, я одно время за ними следил. А в логе изменений этого не вижу, например. ЧЯДНТ? Успокойте меня.
>> No. 8205
>>8204
Где мои рабочие гильдии?
>burrows
>> No. 8207
>>8204
в арми арке, следующая версия.
>> No. 8231
The next SDL/OpenGL/etc update 40d17 is up for Windows and Linux. Mac has been delayed a bit over some library issues. You can grab it at the forum thread here. That thread can also be used to provide feedback. Remember that this is not the next major version of the game. 40d17 itself is fairly buggy itself due to a massive rewrite that had to be done to support the new input system, but that's what the thread is for. Hopefully it'll all be worked out by the time of the merge.
http://www.bay12games.com/forum/index.php?topic=44829.0
>Remember that this is not the next major version of the game.
Сука

# 02/06/2010: Zach set up a little fort in part to try out the clothier's shop, well use and the supposedly fixed caravans. There was an accident during the well digging, and a couple of dwarves drowned, but the well worked out in the end. The dwarves couldn't recover one of the bodies but they set aside a casket for him. The caravan arrived properly and Zach traded away the other dead guy's clothes and some rock toys for pigtail and cave spider silk cloth. The clothier was completely busted (the buttons just stopped working), but I managed to clean that up. With the immediate goals checked off, the digging projects moved deeper to test some endgame stuff, but a large underground beast managed to get into one of the stairwells and there were further deaths. In the meantime, I cleaned up some bugs with the raws, including some trees that dropped gray wood.
>> No. 8234
>>8231
Тоди зажралси на фанатских отчислениях. Надо подбить фэнов не скидывать ему ничего, настроить его брата против него, сжечь дом и ограбить на улице. Пусть работает :p
>> No. 8258
>>7448
Я лгал.
>> No. 8260
>>8244
Урист-мак-Зой, запили тогда еще раздел про старую версию.
>> No. 8261
Файл 126563273696.jpg - (2.92KB , 95x121 , images.jpg ) Thumbnail displayed, click image for full size.
8261
>>8258
он знал
404 Сообщение omitted. First 100 shown. [Return] [Entire Thread] [Последние 50 постов] [Первые 100 постов]

Delete post []
Пaроль