>>
|
No. 77054
> After fixing a broken sewer flow, I went back and looked at historical migrants some more. Up until now, it had just been sending in some fixed percentage of the families using historical families when possible. Now it looks at the overall number of historical figures and their professions and will try to get you a good historical family whenever it can. I created a small world with a 150 year history, and there were 2300 and 1700 eligible historical figures in the two dwarf civs, so it had no trouble finding me enough migrants with appropriate professions. One of the nice things about that is that the relationship pages start out with plenty of family members scattered around the world (6 pages for one of the dwarves!), and sometimes their family members will come to live at your fort later on. In my first test, a historical woodworker and her husband moved to the fort, and the next season, her thresher brother and his wife arrived. Another dwarf couple came with their four historical children, though that seems to be pretty rare overall. You might get more child immigrants in the youngest worlds before the population starts to level out. It lists nieces and nephews on the relationship page now.
> The starting seven dwarves seem a little thin now that they don't fit into the world as much as the other dwarves you'll have arriving, but we'll have to wait a bit longer for possible solutions for that to be explored (start scenarios, the potential for historical figures to be used, etc.).
После исправления прерванного канализационного потока, я вернулся назад и ещё немного осмотрел исторических мигрантов. До нынешнего момента игра просто отправляла некоторый фиксированный процент семей, используя исторические семьи когда возможно. Теперь она смотрит на общее количество исторических фигур, их профессии и постарается доставить вам хорошую историческую семью при первой возможности. Я создал маленький мир с полуторавековой историей, и там было 2300 и 1700 подходящих исторических фигур в двух дварфийских цивилизациях, так что игра не имела проблем с нахождением достаточного количества мигрантов с соответствующими профессиями. Одна из приятных вещей связанных с этим, то, что страницы взаимоотношений сразу стартуют с множеством родни разбросанной по всему миру (шесть страниц для одного из дварфов!), и иногда члены их семейств будут приходить жить в вашу крепость позднее. В моем первом тесте исторический столяр и её муж переехали в крепость, а на следующий сезон прибыли её брат-молотильщик и его жена. Другая дварфийская пара прибыла с их четырьмя историческими детьми, хотя это в целом похоже достаточно редкое явление. Вы можете получить больше детей-мигрантов в самых молодых мирах, до того как населения начинает выравниваться. Игра теперь вносит племянников и племянниц в список на странице отношений.
Начальная семёрка дварфов теперь выглядит несколько тускло, так как они не вписываются в мир так же хорошо как остальные прибывающие дварфы, но нам придётся подождать немного дольше для обнаружения возможных решений (стартовые сценарии, потенциальная возможность использовать исторические фигуры, и так далее).
|