>>
|
No. 85618
>We're going to start mixing in fixes for older problems to these releases now, starting with fortress exotic animal taming. The dungeon master is gone, replaced by training knowledge at the civilization and fortress level. I put in that infrastructure this morning, with the ability to view it from the Animals screen, and next I'll be adding the training status of individual creatures and changing how training jobs work (after another crayon run!). Right from the beginning, you'll be able to attempt to tame any critter you capture that is eligible (those with, i.e. most stuff). The trick will be that if you go out of your civilization's comfort zone, your fort might end up like a Fatal Attractions episode.
>Attempts to tame/train creatures will add to your site's training knowledge of that creature, which augments future training of all creatures of that type. Civilization/fortress knowledge will help somewhat even if you don't have a skilled trainer around. For rare happenings like dragon taming for which there is no general knowledge, you'll want to have somebody decent at the job, though I suppose you could practice with any spare dwarves you have to build your knowledge base a bit, he he he.
Теперь будем чередовать исправление новых и старых багов, для начала — система приручения экзотических животных в режиме крепости. Профессия «dungeon master» удалена, вместо этого будут «знания о приручении» — для цивилизации в целом и крепости в частности. Утром я добавил это в инфраструктуру, с возможностью просматривать через владку «Animals», позднее введу статусы тренировки (обучаемости? натренированности?) для каждого существа и поменяю принцип работы тренировок (но сначала порисую). Изначально вы сможете приручить любое подходящее существо (тех, у кого в статусе стоит PET/PET_EXOTIC, то есть большинство). Важный момент заключается в том, что, если вы выйдете за пределы стандартных возможностей своей цивилизации, в вашей крепости может стать очень весело.
Попытки приручить/обучить какое-то конкретное существо будут засчитываться как ваши знания об этом виде, что позволит в дальнейшем приручать его представителей. Знания, которыми уже располагает цивилизация или крепость, будут помогать, даже если у вас не будет опытного дрессировщика. Для редких существ вроде драконов, о приручении которых изначально ничего не известно, кому-нибудь придётся пожертвовать собой. Думаю, вы найдёте несколько лишних дварфов, на чьих костях возникнут ваши знания.
|