>>
|
No. 117432
> Now that the livestock aren't getting weapons any more, the only parts of the under-the-mountains dwarf areas left to do coincide with stuff that'll also be in their outside-to-caverns fortresses, like workshops, so I'm moving on to those. Dwarf fortresses are the last dwarf-site-related part, and it covers their maps, retirement issues and reclaim issues. I also went back and did a few climbing issues still on the table -- there is a climbing skill now, and things like constructed block walls are harder to climb than constructed rough walls (smoothed natural walls can't be climbed at all, at least while we are still dealing with tool-less people). Failing a climb move can be reasonably traumatic, depending on where the ground is. You can still grab hold of walls/etc. when you fall as you could already when jumping etc., but it is more difficult now.
Теперь, когда скотине больше не выдают оружие, единственные части подгорных локаций дварфов оставшиеся сделать совпадают с вещами которые также будут в их крепостях выходящих в пещеры, вроде мастерских, так что я перехожу к этому. Дварфийские крепости это последние части локаций относящихся к дварфам, и это включая их карты, проблемы с оставлением и возобновлением. Ещё я вернулся назад и поправил несколько проблем с лазаньем, по-прежнему остававшихся на столе -- теперь есть навык лазанья, а по штукам вроде построенных блочных стен сложнее лазать, чем по построенным грубым стенам (сглаженные естественные стены не позволяют лазать вовсе, по крайней мере пока мы всё ещё имеем дело с народом без инструментов). Фейл при лазательном движении может быть соответствующе травматичным, в зависимости от того, где находится земля. Вы по-прежнему можете схватится за стены и прочее когда падаете, как вы уже могли делать когда прыгали и тп, но теперь это гораздо сложнее.
|