>>
|
No. 134446
>>134445
>A form of music used for entertainment originating in The Intricate Tree. The rules of the form are applied by composers of individual songs. Three chanters recite nonsensical words and sounds, while the music is played on a soya, a reri and a yade. The entire performance should bring a sense of motion. It is performed using the datome scale and in free rhythm. Throughout, when possible, composers and performers are to make trills, locally improvise, alternate tension and repose and modulate frequently.
>Each chanter always does the main melody and plays rapid runs. The soya always does the main melody. The reri always does the main melody. The yade always does the main melody.
>The form has a well-defined multi-passage structure: an introduction, a brief passage and another one to two brief passages possibly all repeated, a lengthy bridge-passage and a brief finale.
>The introduction is extremely fast, and it is to fade into silence. The passage should always include a falling melody pattern with trills and always include a falling-rising melody pattern with sharpened second degree on the rise as well as trills.
>The first simple passage is consistently slowing, and it is to be very loud. The passage should always include a rising-falling melody pattern with trills and sometimes include a falling melody pattern with sharpened fifth degree as well as trills.
>Each of the second simple passages is at a walking pace, and it is to be in whispered undertones. Each passage should often include a rising-falling melody pattern with trills.
>The bridge-passage is very slow, and it is to be moderately soft. The passage should often include a rising-falling melody pattern, often include a falling melody pattern with trills, always include a rising melody pattern with flattened sixth degree as well as trills and sometimes include a falling-rising melody pattern with flattened fourth degree on the fall as well as trills.
>The finale is at a walking pace, and it is to be loud. The passage should always include a falling melody pattern with trills, sometimes include a rising-falling melody pattern with flattened sixth degree on the fall as well as trills and always include a rising melody pattern with trills.
>Scales are conceived of as two chords built using a division of the perfect fourth interval into eight notes. The tonic note is a fixed tone passed from teacher to student. Every note is named. The names are thuna (spoken thu), arazi (ar), fidale (fi), tarathe (ta), cuthefi (cu), cede (ce), otoga (ot) and dinade (di).
>As always, the datome heptatonic scale is thought of as two disjoint chords drawn from the fundamental division of the perfect fourth. These chords are named aro and fathinu.
>The aro tetrachord is the 1st, the 2nd, the 3rd and the 8th degrees of the fundamental perfect fourth division. [P]The fathinu tetrachord is the 1st, the 3rd, the 6th and the 8th degrees of the fundamental perfect fourth division.
Развлекательная музыкальная форма, родом из Хитроумного Дерева. Форма определяется композиторами песен индивидуально. Три хориста издают бессмыленные слова и звуки (скибидибадарутупарубадаратувабоп! I'm a scatman!) под музыкальный аккомпанимент сойи, рери и яде. ??сполнение полагается передавать чувство движения. Форма имеет строй датомэ и свободный ритм. По ходу формы, по возможности, композиторы и исполнители добавляют трели, местами импровизации, попеременно используют напряжение и расслабление, часто модулируют (по вкусу).
Каждый хорист всегда исполняет главную тему и скоростные переходы. Сойя (сойист) всегда исполняет главную тему. Рери (рерист) всегда исполняет главную тему. Яде (ядист) всегда исполняет главную тему.
Форма имеет чётко обозначеную многопроходную структуру: вступление, краткий проход и ещё один-два прохода (возможно, повторения), длительный проход-проигрыш и краткий финал.
Вступление очень стремительно и переходит к тишине. Проход всегда должен включать нисходящий мелодический рисунок с трелями и всегда содержать нисходяще-восходящий мелодический рисунок с повышенной второй ступенью при восхождении, а также трелями.
Первый простой проход постепенно замедляется и должен быть очень громким (ФОРТ??СС??МО). Проход всегда должен содержать восходяще-нисходящий мелодический рисунок с трелями и иногда содержать нисходящий мелодический рисунок с повышенной пятой ступенью, также с трелями.
Каждый из последующих простых проходов исполняется размеренно (андантэ), шёпотом на низких тонах (поскольку это песня, это может быть и громкий шёпот; по сути, невокализованый голос). Каждый проход должен содержать восходяще-нисходящий мелодический рисунок с трелями.
Проход-проигрыш очень медленный и умеренно тихий. Проход должен часто включать восходяще-нисходящий мелодический рисунок, часто включать нисходящий мелодический рисунок с трелями, всегда включать восходящий мелодический рисунок с пониженной шестой ступенью, а также трели, и иногда включать нисходяще-восходящий мелодический рисунок с пониженной четвёртой ступенью на нисхождении, а также трели.
Финал имеет размеренный ритм, и должен быть громким. Проход всегда должен включать нисходящий мелодический рисунок с трелями, иногда включать восходяще-нисходящий мелодический рисунок с пониженной шестой ступенью на нисхождении, а также трели, и всегда содержать восходящий мелодический рисунок с трелями.
NE VLAZEET
|