>>
|
No. 131506
> 10/25/2014 Here is the next release. The focus was not bugs this time, but rather completing the work started on emotions as well as basic fruit harvesting. A note -- adding stepladders to old saves was not possible, so you'll have to wait for a new world for those. Fallen fruit can still be gathered in old saves using the new plant gathering zones. Dwarves in old saves have also had their current thoughts wiped clean to make way for the new emotion/circumstance pairs.
New stuff
Dwarf thoughts have been replaced with personality-dependent emotion/circumstance pairs
Dwarf happiness has been replaced by a longer-term stress level, and a few new effects have been added
Plant gathering zones can be used to set up fruit harvesting from trees using the new stepladder
Plant gathering zones can also handle the old shrub jobs, and fallen fruit can also be gathered from zones
Shrubs now have their berries/etc. gathered properly (bean-type plants that only have edible seeds are still an issue)
As a stopgap, farm plot plants yield viable growths out of season upon harvest
In adventure mode, it is possible to ask about people about yourself, other people, and how they are feeling
Other bug fixes/tweaks
Stopped IMMOBILE creatures from trying to flee terrain
Fixed problem with fear vs. stating proper opinion
Stopped harvest/plant jobs from being added to farms slated for destruction
Deconstructed farm plot loses items
А вот и новый релиз. На этот раз упор сделан не на разжучкование, а на завершение работ над эмоциями и сбором фруктов. Кстати, добавить стремянки в старое сохранение не получится, так что для этого придется создавать новый мир - зато можно будет собирать опавшие фрукты через plant gathering. Также у всех дварфов в старых крепостях стираются все текущие мысли урааа, моя тантрумспираль не состоится! и заменяются на новую систему "эмоции/обстоятельства".
Нововведения:
- мысли дварфов заменены на пару "эмоции+обстоятельства", на которую сильно влияет личность дварфа.
- показатель "счастливости" дварфов заменен на более удобоваримый "стресс", добавлено несколько новых эффектов.
- зоны сбора растений теперь используются и для сбора фруктов со стремянки, однако их можно использовать и для старого доброго обдирания кустов или сбора паданцев.
- теперь ягоды и т.п. с кустов собираются правильно, хотя все еще остается открытой проблема с растениями типа бобовых, у которых съедобны только семена.
- на полях временно отключена зависимость урожая от сезона
- в адвенчуре теперь можно спрашивать людей о себе, о других людях и их самочувствии.
Еще разжучкования:
- существа с флагом IMMOBILE больше не пытаются сбежать.
- пофикшена проблема со страхом, мешающим высказать нужное мнение
- на помеченных к сносу полях больше нельзя сажать/убирать урожай
- при сносе поля его содержимое выпадает
|